Actualitat

Alt contrast. Grandària lletra.

Més de 300 persones amb diversitat funcional intel·lectual milloren el seu benestar i salut emocional amb teràpies especialitzades de l'IVASS

22/03/2021

Més de 300 persones amb diversitat funcional intel·lectual, usuàries de l'Institut Valencià d'Atenció Social-Sanitària (IVASS), poden beneficiar-se de les accions terapèutiques que es desenvolupen a les sales d'estimulació multisensorial dels centres de l'entitat.

Actualment, el IVASS compta amb un total de sis d'aquestes sales que estan ubicades en cinc residències, L'Almara a Burjassot, La Humanitat a Xest, Caixa Ontinyent a Xàtiva, Jubalcoy a Elx i Manises en aquesta localitat, i una altra al centre ocupacional Maestrat a Benicarló.

La directora general de l'IVASS, Noelia Martí, ha assenyalat que en aquests espais multisensorials "es treballa amb les persones amb diversitat funcional intel·lectual en les limitacions cognitives, amb diferents nivells que presenten", i ha incidit que aquest tipus de tecnologies "contribueix a realitzar una tasca terapèutica integral que repercuteix molt positivament en les persones usuàries".

Així mateix, ha manifestat que aquestes sales "suposen un canvi metodològic en l'estimulació d'aquestes persones, que es converteixen en les protagonistes del seu aprenentatge", i ha ressaltat que "els aporta grans beneficis, ja que recreen ambients accessibles física i cognitivament on es fomenta l'estimulació dels sentits, la interacció i comunicació".

Noelia Martí ha explicat que les accions terapèutiques en aquests espais multisensorials "es van restringir durant aquest primer any de pandèmia per tal d'extremar les precaucions", i ha avançat que "s'han reprès recentment seguint-totes les mesures de seguretat i higiene al no haver , a hores d'ara, casos positius per COVID-19 en els centres".

La directora general de l'IVASS ha recordat que el personal dels centres que s'encarrega de dur a terme aquestes teràpies en les sales d'estimulació sensorial "va rebre formació específica prèvia per a treballar els diferents components cognitius, com la memòria, l'atenció o el llenguatge, sensorials i motors com són la motricitat fina i gruixuda, la coordinació o la lateralitat, i els components psicosocials, que permeten disminuir l'ansietat i agressivitat, a més de fomentar les seves habilitats socials".