Actualitat
Un total de 150 persones amb discapacitat de l'IVASS gaudixen d'un nou programa d'estades i activitats d'oci inclusiu
Un total de 150 persones amb discapacitat dels centres i servicis de l'Institut Valencià de Servicis Socials (IVASS) participen este estiu en un nou programa vacacional i d'oci inclusiu impulsat per l'entitat que es duu a terme en albergs i recursos accessibles de la Comunitat Valenciana.
La iniciativa combina excursions d'un dia i amb pernoctació, amb l'objectiu d'oferir alternatives adaptades a les necessitats de cada centre i a les preferències de les persones usuàries. Per a això, l'IVASS ha oferit diferents opcions perquè cada centre poguera seleccionar la que millor responguera a les característiques dels seus participants.
La directora general de l'IVASS, María José Rico, ha assenyalat que el nou programa d'estades vacacionals "oferix una resposta més flexible i personalitzada, afavorint que les persones amb discapacitat puguen gaudir d'experiències d'oci adaptades als seus interessos i necessitats de suport".
Així mateix, ha destacat la col·laboració institucional que ha fet possible part d'esta programació. En este sentit, ha explicat que el Casal d'Esplai del Saler, pertanyent a l'Ajuntament de València, i l'alberg La Marina, dependent de l'IVAJ, s'han incorporat a l'oferta gràcies a un acord de col·laboració subscrit entre l'IVASS i les dos institucions.
Experiències personalitzades
Durant els dies de vacacions es realitzen activitats lúdiques i recreatives que fomenten l'autonomia personal, les habilitats socials, la participació i el gaudi del temps d'oci en entorns normalitzats.
A més del Casal d'*Esplai El Saler i de l'alberg La Marina en Moraira, el programa també es desenrotlla en la Granja Escola La Salle a Llíria. En funció del recurs seleccionat, les persones usuàries participen en jornades de convivència o en estades amb allotjament i pensió completa. Així mateix, compten en tot moment amb l'acompanyament de professionals de les residències, centres de dia i vivendes tutelades de l'IVASS, els qui proporcionen els suports necessaris per a afavorir el seu benestar en condicions de seguretat, accessibilitat i igualtat d'oportunitats.
D'altra banda, este nou model d'estades també contempla que les persones amb discapacitat puguen organitzar els seus propis viatges a destinacions turístiques, atenent els seus desitjos. Com a exemple, tres persones usuàries juntament amb un professional viatjaran a Roma i s'ha previst una escapada a Gandia a la qual s'han apuntat huit persones usuàries i tres acompanyants.
La directora general ha incidit en què l'IVASS "continua treballant per a impulsar un model d'atenció centrat en la persona que garantisca la igualtat d'oportunitats i promoga una participació plena en tots els àmbits de la vida, també durant el període estival".
