Protecció de dades
Protecció de Dades
REGISTRE D'ACTIVITATS DE TRACTAMENT
Introducció
El Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques, pel que fa al tractament de dades personals i la seua lliure circulació (RGPD), estableix un nou marc de principis, drets i obligacions per a les empreses en matèria de privacitat en el tractament de les dades de les persones físiques amb les quals es relacionen. Així mateix, la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD) adapta l'ordenament jurídic espanyol al RGPD, derogant l'anterior LOPD i el Reial decret llei 5/2018, de 27 de juliol (RCL 2018\1123), de mesures urgents per a l'adaptació del Dret espanyol a la normativa de la Unió Europea en matèria de protecció de dades.
La LOPDGDD desenvolupa i complementa determinats aspectes regulats en el RGPD deixats als estats membres i estableix les garanties per a la protecció dels drets digitals dels ciutadans.
El nou marc establit pel RGPD pretén garantir la confidencialitat i protecció de les dades personals en l'organització i gestió de les activitats de les empreses, devent aquestes dotar-se de les mesures i recursos necessaris per a la consecució d'aquest objectiu.
La privacitat és un objectiu estratègic de l'entitat i la seua adreça està liderant i impulsant de manera contínua accions i controls per a la seua protecció, així com d'adequació als nous marcs i requeriments reguladors que l'afecten.
L'article 30 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (en endavant, indistintament, Reglament General de Protecció de Dades o RGPD), estableix que el responsable del tractament haurà de portar un registre formal de les activitats de tractament efectuades sota la seua responsabilitat, el qual haurà de trobar-se permanentment a la disposició de l'autoritat de control que ho sol·licite. Així mateix, l'article 31 de la LOPDGG recull aquesta obligació.
Dades de l'entitat
L'Institut Valencià de Serveis Socials -IVASS- és una Entitat de Dret Públic amb personalitat jurídica i patrimoni propis, amb plena capacitat d'obrar per a la consecució de les seues finalitats, que va nàixer amb la intenció d'impulsar fórmules modernes i eficaces, al costat de la consecució de programes que incidiren en la rehabilitació, tractament i integració soci-laboral de persones amb discapacitat, de la mà de la Generalitat Valenciana.
IVASS té la seua seu a la ciutat de València, Plaça del Carme, 4, CP 46003, si bé, l'entitat gestiona altres serveis a través del seu centre situat a l'Av. del Port, núm. 108, així com diferents residències d'atenció social i sanitària i centres ocupacionals a València, Castelló i Alacant [http://www.ivass.gva.es/cercador-centres.html]. El N.I.F. és el Q4601042G.
IVASS té encomanat el desenvolupament de la política de la Generalitat Valenciana en l'àmbit del benestar social, la dependència, l'atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual, la protecció, salvaguarda i càrrecs tutelars de les persones amb capacitat modificada judicialment atribuïda a la Generalitat, així com de la prestació, assistència i execució d'actuacions en matèria de serveis socials i atenció social-sanitària.
IVASS gestiona la web allotjada en el domini http://www.ivass.gva.es/ del qual és titular la Generalitat Valenciana, posada a la disposició dels seus usuaris amb la finalitat d'informar sobre la seua identitat corporativa, programes, organització, activitats i serveis.
L'adreça electrònica de contacte general és oocc@ivass.gva.es Les altres dades de contacte són: Tel. (+34) 963869460 Fax (+34) 963869500.
Serveis
IVASS té encomanat el desenvolupament de la política de la Generalitat en l'àmbit del benestar social, la dependència, l'atenció a les persones amb diversitat funcional, la protecció, salvaguarda i càrrecs tutelars de les persones amb capacitat modificada judicialment atribuïda a la Generalitat, així com de la prestació, assistència i execució d'actuacions en matèria de serveis socials i atenció social-sanitària.
IVASS, a l'efecte del que es preveu en la normativa de contractació pública, tindrà la consideració de mig propi i servei tècnic de l'Administració de la Generalitat i dels seus organismes i entitats de dret públic, podent encomanar-li la realització de treballs i tasques incardinades en l'àmbit de les seues competències. Els encàrrecs establiran els termes i condicions de la realització dels citats treballs i tasques. IVASS es regeix pel seu propi reglament de funcionament, Decret 7/2013, de 4 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització i Funcionament de l'Institut Valencià d'Acció Social (IVAS), la Llei 11/2000, de 28 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat (Modificada per la Llei 13/2016, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat), per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda, del Sector Instrumental i de Subvencions, les normes de dret privat que li siguen aplicable i per la resta de l'ordenament jurídic.
IVASS es troba adscrita a la Vicepresidència i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge.
Les activitats i serveis que duu a terme comporten el tractament de dades personals tant de les persones que es relacionen amb l'entitat a nivell intern (Direcció i personal treballador) com a nivell extern (Ciutadania, persones destinatàries dels seus programes, usuaris/es dels seus serveis, personal extern, proveïdors/es o assistències tècniques).
Facilitem l'enllaç al tràmit electrònic de la Generalitat per a l'exercici del dret d'accés, rectificació, supressió i portabilitat de les seues dades personals, limitació i oposició del tractament i del fet de no ser objecte de decisions individuals automatitzades respecte a les seues dades personals registrades:
Registre General d'Activitats de Tractament
Vigilància de la salut i prevenció de riscos laborals (PRL)
Gestió de prevenció de riscos laborals (PRL) contractistes
Gestió d'assistències tècniques
Gestió del servei i atenció a l'usuari
Gestió centre especial d'ocupació
Gestió econòmica i pressupostària
Gestió del registre entrada-eixida
Gestió del registre electrònic
Gestió de sol·licituds de drets
Notificació de bretxes de privacitat